< eyesicktear: liniste, pace, iubire
<meta name='google-adsense-platform-account' content='ca-host-pub-1556223355139109'/> <meta name='google-adsense-platform-domain' content='blogspot.com'/> <!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head><body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d19486692\x26blogName\x3deyesicktear\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://leechu.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://leechu.blogspot.com/\x26vt\x3d-783375148453180685', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

liniste, pace, iubire

Saturday, February 18, 2006


vineri dupa ore am dat o tura spontana cu mihaela pe la cinemateca. o initziativa a ei care, cum uneori o adiere-ti aduce o amintire ancestrala intr-un parfum pe care nu stii de unde sa-l iei si care fuge imediat in lapsus, mi-a adus spiritul liber, de hoinareala, de haiducie, de savuroasa lipsa de tzinta din prima copilarie a prieteniei noastre.

am vazut "cidade de deus". scenariu mai intortocheat decat cel oferit de realitatea era greu de scris. dar si mai greu e sa ordonezi meandrele ei in meandrele unei viziuni cinematografice la fel si altfel intortocheate, ca sa spuna povestea si sa stoarca intamplarile de mesaj. si e un basm sordid in care drogul e si acadea si ciunga, (anti)eroul ii prinde pe rai (in cadru) si devine fotograf, iar piticii cutreiera ghetoul cu pistoale in joaca de-a setea de sange adevarat. cei ce scapa si cei ce se afunda. cei ce scapa si cei ce mor. scapa cine poate. daca nu e prost sa dea petrecere de adio. distopie cu sambure de optimism. apoi ma trezesc: e dupa fapt real. uitasem. mintea ma doare-n zig-zaguri taioase si se scurge-n curbe line, departe de puterea sau vointza de a descalci. tot ce mai reuseste sa trezeasca filmul in mine e hipioata. zaharisit stupefiata, nonagresiva, blanda. tot ce mai reusesc sa iau cand ies din sala e jindul angelicai dupa o ferma cu liniste, pace, iubire, iarba si rock. si-mi zic... ma, da' muzica a fost buna.

vineri era ziua cand aveam sa schimb tot. sa incetez sa traiesc asa. sa-mi demolez templele si turnurile dezordinii, sa-mi conduc pixul spre hartie si gandul spre atestat, sa-mi reclam demnitatea in fatza mea. sa-mi fac liniste, pace si iubire in gradina. acolo se ducea toata concentrarea mea fragila. un semn ca mama nu-mi intuieste avantul, ca scanteia interioara nu aprinde tacit exteriorul, ca e gata sa inceapa aceeasi morala meritata de o eu care am decis sa nu mai fiu. morala care risca sa ma retransforme in acea eu. care nu mai voiam sa fiu. atat a fost nevoie ca sa scufund hipioata si sa invii monstrul.

"cat fight", zambesc amar. imi usuc parul, imi ung ranile, imi prajesc doua oua. ce usor mi-e sa-mi pun masca la loc. ma reconstruiesc pana la dantela fara cusur a crenelurilor. ma oglindesc imperturbabila in baltoacele de limfa. privesc armata dusmana indepartandu-se cu dragostea de mama, grea si spintecata, pe umeri plapanzi. sting radio-ul. liniste, pace, iubire.

posted by leechu
11:27 PM

3 Comments:

Blogger Unknown said...

s-a intors liciu!
she's back and she's in absolute pauar
behave, behave... beware, almighty arising.
si nici nu-i ironie..
cred io ca asta-i perioada de schimbari :)
si stii ce-i fain? cand te schimbi, zici ca ti se umfla asa mandria, se face bila si se rostogoleste prin fiecare maruntau, care e el... simtit acolo
deci...da

9:30 AM  
Blogger Unknown said...

am auzit in seara asta, pun aici sa ramana inscriptionat:
- cand ma fac mare, vreau sa fiu Liciu

nu tu byron, nu tu cristina blazzaj... just liciu, lipiciu
mi-a placut, e ceva sincer

2:01 PM  
Blogger cherie said...

bai, am stat si m-am gandit. si tot degeaba. si tot sergiu mi-a dat cea mai tare replica :
" vreau sa fii asa cum simti tu ca trebuie sa fii"

si atat. nu te mai chnui sa te schimbi..mai ales daca simti ca it doesn't come naturally:)

9:09 AM  

Post a Comment

<< Home