< eyesicktear: jesus christ superstar
<meta name='google-adsense-platform-account' content='ca-host-pub-1556223355139109'/> <meta name='google-adsense-platform-domain' content='blogspot.com'/> <!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head><body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d19486692\x26blogName\x3deyesicktear\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://leechu.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://leechu.blogspot.com/\x26vt\x3d-783375148453180685', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

jesus christ superstar

Sunday, August 13, 2006


intr-una din diminetzile trecute, mi-a venit subit sa-l ascult. era pe primul cd din teancul de 20. nu mai eram sub impresia casetei video vazute acum ceva ani, cand am zis: "asta numesc ei opera rock"? nu simteam ca am sa-mi pierd rabdarea dupa ce pigulesc "everything's alright", "herod's song" si "superstar". i-am dat drumul si m-a inghitit ca balena un val cu plancton. niciodata inainte nu sesizasem ce intreg perfect formeaza cantecele, ce frumos curge actiunea, ce crima e sa dai shuffle. si niciodata n-am sa ma opresc din a trambitza ce inteligent e scrisa opera asta, ce colorat suna muzica si ce bine ii vine libretul. si da, e opera rock. rock de late sixties-early seventies. groovy. ce bas, ce cor gospel, ce zbierete de ian gillan.

ma imaginam in scaunul papal, un moshulica sceptic cu cipilica alba a carui revolta de aparator al scripturii face fasssss... care vede ca nu-i nimic blasfemic in toata treaba. care vede ca biblia e urmarita cu fidelitate gratzioasa. care vede ca abordarea lui isus ca superstarul vremii lui, adorat si apoi demolat de fani, cum a patzit-o si michael jackson, la mila opiniei publice, e chiar una desteapta. care vede ca aria din gradina ghetsimani e sfasietoare. care vede ca n-are ce excomunica, ci ce binecuvanta. si mai ca-mi dadeau lacrimile de mandrie.

totusi, daca vaticanul a vazut filmul din '73, a vazut ca isus un ted neely emaciat care canta printre dintzi, cam penibil tocmai prin lipsa de patos, vitregind dramatismul unor bucatzi cu schelalaieli menite sa arate ca e roacher si nu tenor de opera. si un irod gras si scarbos. desi glenn carter nu e incarnarea imaginii mele despre isus, nu se teme sa se eviscereze, sa ia note de soprana, sa explodeze de expresivitate. iar rik mayall e delicios de corvaxian. nimeni nu-l bate.

asadar, cu exceptzia uverturii pe care n-am gasit-o, iata "jesus christ superstar" (2000):

heaven on their minds
what's the buzz/ mystifying
everything's alright
jesus must die
hosanna
simon zealotes/ poor jerusalem
pilate's dream
the temple
i don't know how to love him
damned for all time/ blood money
the last supper
gethsemane (i only want to say)
the arrest/ peter's denial/ pilate and christ
king herod's song
could we start again please?
judas' death
trial before pilate/ 39 lashes
superstar
crucifixion
john nineteen: forty-one

recomand aria din ghetsimani si aria lui irod.

posted by leechu
4:39 AM

2 Comments:

Blogger merimeriquitecontrary said...

tz-am zis io fata draga. da' tu nemica... puate ne videm si noi...ca eu il pot canta pe tot cap coada. au facut astia de la atf anul doi un spectacol prost dupa gisas si eram in sala si m-am produs tot spectacolul...ma injurau aia de pe langa mine :)) :"> muhahahahahah filmul nu e special dar domnia sa cd1 si maria sa cd2, mai demult disc 1 si disc 2, m-au lulluit to bed de la 3 ani incolo. :P

1:07 PM  
Anonymous Anonymous said...

Very nice site! »

6:50 AM  

Post a Comment

<< Home